Znak Teraz Polska – powstanie i znacznie dla biznesu w Polsce

 

Chyba każdy z nas spotkał się już z produktami oznaczonymi znakiem Teraz Polska. Liczy on sobie już ponad 24 lata, ponieważ został wykreowany w 1992 roku. Znak ten, a dokładniej Polskie Godło Promocyjne, istnieje również i dzisiaj. Co obecnie oznacza dla konsumentów i dla firm?

Pomysł na znak promocyjny Teraz Polska pojawił się po raz pierwszy w 1991 roku, czyli w momencie, w którym polska gospodarka przechodziła okres transformacji. Wolny rynek, otwarcie granicy na importowane produkty dały konsumentom znacznie większe możliwości. Jednocześnie polskie firmy i oferowane przez nie produkty coraz częściej przegrywały z tymi z importu, czego głównym powodem było ich gorsze zarządzanie oraz mniejszy asortyment o gorszej jakości.

Właśnie z tego powodu pojawiła się inicjatywa powstania Polskiego Programu Promocyjnego i stworzenia znaku promocyjnego – Polskiego Godła Promocyjnego, aby wspierać polski biznes na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Tak powstał znak Teraz Polska, który został zaprojektowany przez profesora Henryka Chylińskiego.

Kalendarium znaku Teraz Polska:

  • 1992 – konkurs na znak i hasło dla Polskiego Programu Promocyjnego
  • 1993 – przyznanie pierwszych statuetek Teraz Polska
  • 1996 – objęcie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego patronatem prezydenta
  • 2006 – do konkursu dodano dwie nowe kategorie, a mianowicie konkurs dla gmin oraz konkurs dla produktów lokalnych
  • 2008 – do konkursu dodano kategorię dla przedsięwzięć innowacyjnych
  • 2010 – pojawił się konkurs „Wybitny Polak” skoncentrowany na kreowaniu pozytywnego wizerunku Polaków

Aktualnie konkurs na najlepsze produkty zgodnie z zasadami Polskiego Programu Promocyjnego wyłonił ponad 600 laureatów, którzy uzyskali nie tylko możliwość posługiwania się znakiem Teraz Polska, które jest symbolem wysokiej jakości produktów. Jest to wobec tego narzędzie wspierające budowanie marki firmy oraz jej prestiżu, zwiększające wiarygodność i zaufanie w oczach klientów i partnerów biznesowych.

Dodatkowe zalety wygranej to między innymi zniżki na promocję, możliwość udziału w imprezach targowo-wystawienniczych współorganizowanych przez Fundację czy członkostwo w klubie Teraz Polska, który zrzesza dotychczasowych laureatów.

Wobec tego dla firmy, która zdecyduje się na uczestnictwo w konkursie na znak Teraz Polska, jego otrzymane jest dużą zaletą, która przekłada się na jej wizerunek i rozpoznawalność i tym samym na przyszłe wyniki sprzedażowe.

Więcej informacji na temat konkursu Teraz Polska i warunków uczestnictwa znaleźć można na stronie internetowej Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Author: admin

Udostępnij artykuł na: