Łódzki Rower Publiczny

Łódzki Rower Publiczny powstał w Łodzi w kwietniu 2016 r. Dzięki firmie Nextbike, która wygrała przetarg na obsługę rowerów, mieszkańcy Łodzi mają do dyspozycji ponad 1000 rowerów oraz ponad 100 stacji, w której wypożyczymy rower. Łódzka wypożyczalnia rowerów jest jedną z dwóch największych publicznych wypożyczalni w Polsce, zaraz obok Warszawskiego Roweru Publicznego. ŁRP w ciągu stu dni swojego istnienia osiągną niebywały sukces, gdyż liczba wypożyczeni przekroczyła ponad milion, a liczna użytkowników wyniosła ponad 57 tysięcy. System wypożyczeń działać będzie co roku od początku kwietnia do końca listopada co daje aż osiem miesięcy możliwości jazdy za darmo do 20 minut.

Aby skorzystać z roweru trzeba jednak najpierw się zresetować, to znaczy utworzyć własne konto, do którego będą przypisywane wypożyczone przez nas rowery. Potrzebne jest podanie swoich danych osobowych takich jak imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail, telefon. Po utworzeniu konta dostajemy swój PIN. Przed skorzystaniem z konta należy je również opłacić, czyli wpłacić minimalną opłatę, która w Łodzi wynosi 20 zł. Okazuje się ,że korzystanie z roweru publicznego jest o wiele tańsze od jazdy środkami komunikacji miejskiej bo za 20 minut przejazdu nie zapłacimy nic, a za kolejne 40 minut zapłacimy tylko 1 zł. Natomiast wypożyczenie roweru na 1 godzinę wyniesie nas 3 zł, za drugą i każdą kolejną 5 zł. Wychodzi na to że przy sprytnym wypożyczeniu rowerów nie będziemy musieli zapłacić ani grosza, gdyż można po 20 minutach oddać rower i wypożyczyć na najbliższej stacji kolejny. Rower można wypożyczyć maksymalnie na 12 godzin, nie można go przetrzymywać dłużej, gdyż grozi za to 200 zł kary. Karę zapłacimy również za zniszczenie bądź zgubienie roweru. Jeśli Nextbike udowodni winę użytkownikowi może on zapłacić nawet 2 tysiące zł kary.

W 2017 roku na terenie Łodzi miały powstać dodatkowe 103 stacje. Obecnie jest ich 101. Niestety miasto zdecydowało się na realizację tylko 46 stacji i przedłużeniu ich działania do 2019 roku. Dzięki zwiększeniu ilości stacji, większy się dostęp do usług roweru publicznego dla dużych osiedli, na których dotychczas nie było żadnych stacji. Obecnie najwięcej stacji jest w samym śródmieściu i na Bałutach. Teraz mają się pojawić stacje na Widzewie czy Teofilowie. Nowe stacje nie będą tak gęsto rozstawione jak ma to miejsce w centrum, obecnie występują one w odległości 400 metrów. Teraz ma się to zmienić i będą one występować co 600 lub 800 metrów, jednak nie będą większe niż 1 kilometr. Koszt nowych stacji ma wynieść około 15 mln. zł

Author: admin

Udostępnij artykuł na: