Zdjęcia produktowe

Kupujemy wzrokiem – jeżeli coś nam się podoba, wtedy jesteśmy bardziej skłonni do zakupu. Widać to w szczególności na podstawie sklepów internetowych. Gdy prezentują atrakcyjne fotografie produktów, klienci chętniej decydują się na zakupy. Tajemnicą sukcesu są odpowiednie zdjęcia produktowe.

Fotografia produktowa jest obecnie rozbudowanym działem fotografii, który stosowany jest na całym świecie. Stała się ona bardzo popularna w szczególności w kontekście e-commerce, czyli sprzedaży w internecie, ale również stosowana była wcześniej, na przykład w celu wykonania atrakcyjnych zdjęć do katalogów, folderów czy reklam wielkoformatowych czy ulotek.

Czym są zdjęcia produktowe?

To, ogólnie rzecz biorąc, zdjęcia produktów, które następnie mogą być wykorzystane on-line lub w celu druku. Najczęściej fotografie produktowe wykonuje się w specjalnych studiach fotograficznych czy namiotach bezcieniowych, które pozwalają na uzyskanie odpowiednich rezultatów – zdjęcia oddającego w detalach dany przedmiot, podkreślającego jego walory i zachęcającego do skorzystania z oferty.

Zdjęcia produktowe mają wiele różnych odmian – mogą być to zdjęcia samych produktów na białym tle, ale również mogą być to zdjęcia aranżowane, które prezentują dany produkt na interesującym tle czy w towarzystwie innych produktów.

Packshoty – najczęściej robione zdjęcia produktowe

Jednym z najczęściej realizowanych zdjęć produktowych jest packshot. Termin ten odnosi się do prezentacji produktu z wykorzystaniem statycznego albo ruchomego obrazu – wtedy mówimy o tak zwanych interaktywnych packshotach, które często stosowane są w branży e-commerce.

Statyczne packshoty pozwalają na dokładne, rzetelne odwzorowanie wyglądu przedmiotu. Do ich wykonania stosuje się białe tło, co pozwala na późniejsze łatwe zastosowanie zdjęcia w różnych miejscach i kompozycjach. Oczywiście, zanim przystąpi się do zdjęć, przedmiot jest odpowiednie przygotowywany – oczyszczany, układany i podświetlany. Dopełnieniem profesjonalnych packshotów jest postprodukcja w programach do obróbki graficznej.

Nowoczesna fotografia produktowa

W ramach packshotów stosuje się także inne rozwiązania pozwalające na bardziej atrakcyjne zaprezentowanie produktów. Ciekawą formą prezentacji jest zdjęcie typu „duch”, które wykonuje się na specjalnym manekinie – na gotowym zdjęciu nie jest on już widoczny.

Także popularne w sieci są packshoty – animacje 3D, które pozwalają na obejrzenie przedmiotów z każdej strony. W tym celu stosuje się specjalne urządzenia do manipulacji przedmiotami, które pozwalają na ich sfotografowanie z każdej strony. Następnie tworzy się z nich animację, a użytkownik sklepu internetowego czy strony firmowej może zmieniać widok przedmiotu tak, aby dostrzec jego detale.

Gdzie wykonać profesjonalne zdjęcia produktowe?

Jeżeli także interesuje cię profesjonalna fotografia produktowa, skorzystaj z usług firm, które specjalizują się w tej branży. Możesz mieć wtedy pewność, że zdjęcia będą wykonane kompleksowo i fachowo – to inwestycja w biznes, która naprawdę się opłaca!

Author: admin

Udostępnij artykuł na: