Reklama SEO – 5 rzeczy, które warto o niej wiedzieć

SEO to obecnie popularna metoda reklamy internetowej, która jest chętnie używana przez właścicieli wielu stron WWW, aby przyciągnąć na nie nowych użytkowników. Oto 5 rzeczy, które warto wiedzieć o SEO!

  1. SEO to działania na stronie i poza nią

SEO, czyli search engine optimization to metoda reklamy on-line, która prowadzona jest podwójnie – na stronie internetowej, a także poza nią.

Działania na stronie to optymalizacja, czyli odpowiednie przygotowanie strony WWW, aby była przyjazna dla wyszukiwarki. Z kolei pozycjonowanie to działania poza stroną, które polegają na pozyskiwaniu wartościowych linków, na przykład przez publikowanie artykułów sponsorowanych, odnośniki w mediach społecznościowych.

  1. SEO to metoda reklamowa dla każdej strony

Zasadniczo, SEO to reklama, która sprawdzi się dla każdej strony internetowej – także dla stron mobilnych.

Promować można strony firmowe, sklepy internetowe, serwisy branżowe, fora on-line, a także blogi internetowe czy prywatne strony WWW.

  1. Efekty reklamy SEO nie są widoczne od razu

Aby można było zauważyć efekty działań polegających na optymalizacji i pozycjonowaniu, należy poczekać. Wynika to ze specyfiki działania wyszukiwarki internetowej, która nie reaguje od razu na wszelkie zmiany.

Zatem efekty działań SEO najczęściej można dostrzec dopiero po paru tygodniach od momentu rozpoczęcia kampanii. Na pełne rezultaty trzeba niekiedy zaczekać nawet kilka miesięcy.

  1. SEO należy prowadzić stale

Reklama SEO da najlepsze efekty wtedy, gdy będzie prowadzona regularnie. Wobec tego te usługi oferowane przez agencje reklamowe są realizowane nie jednokrotnie, ale w dłuższej perspektywie czasowej, a nawet stale.

Dzięki temu promowana strona internetowa może dotrzeć na oczekiwaną pozycję, a następnie obronić ją przed innymi stronami, które chcą ją zająć.

  1. W SEO można płacić tylko za efekty

Bardzo często usługi oferowane przez agencje reklamowe w ramach SEO są rozliczane tylko za osiągnięte efekty, na przykład za dotarcie adresu strony WWW na określoną pozycję.

Wobec tego klient nie musi płacić za usługę wtedy, gdy nie przyniesie ona wymaganych przez niego efektów.

Author: admin

Udostępnij artykuł na: