Z mediów społecznościowych korzysta obecnie większość internautów. Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube stały się codziennością także w polskiej sieci. To również doskonała okazja dla reklamodawców, aby zainteresować swoją ofertą nowych klientów.
Kiedyś e-mail marketing, następnie reklama graficzna, dzisiaj natomiast reklama w mediach społecznościowych. Social media marketing stał się aktualnie jedną z najbardziej popularnych form reklamy on-line, z której skorzystać może praktycznie każdy reklamodawca.
Jakie są najważniejsze zalety reklamy w mediach społecznościowych?
- Szeroki zasięg
Z serwisów społecznościowych korzystają aktualnie ponad 2 miliardy osób na całym świecie. Także w Polsce ta liczba jest bardzo duża.
W związku z tym media społecznościowe jako kanał komunikacji pozwalają na dotarcie do wielu potencjalnych klientów i stworzenie stabilnej, lojalnej grupy odbiorców.
- Łatwe targetowanie
Targetowanie to termin odnoszący się do precyzyjnego doboru grupy docelowej oraz skierowania do niej reklamy. W przypadku mediów społecznościowych to naprawdę bardzo proste!
Użytkownicy serwisów udostępniają szereg informacji o sobie, w tym płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy przebywania, zainteresowania, na podstawie których reklamodawca może precyzyjnie skierować do nich przekaz reklamowy.
- Niskie koszty
Reklama w mediach społecznościowych cechuje się bardzo niskimi kosztami, a nawet może być darmowa, gdy zdecydujemy się na prowadzenie własnej strony samodzielnie!
Dodatkowo, do dyspozycji mamy pełną paletę płatnych metod reklamowych, które również wyróżniają się przystępnymi cenami.
- Duża skuteczność
Oczywiście, trzeba wspomnieć także o tym, że reklama w mediach społecznościowych cechuje się także bardzo wysoką skutecznością. Oznacza to, że pozwala ona na uzyskanie bardzo dobrych efektów reklamowych – przyciąga nowych klientów i nakłania tych stałych do korzystania z oferty.
Duża skuteczność powiązana jest przy tym z wysoką konwersją, która odnosi się do stosunku efektów działania reklamy do liczby kliknięć w nią, co czyni social media marketing jedną z najbardziej efektywnych form kampanii e-marketingowych.
- Uniwersalne zastosowanie
Warto także zaznaczyć, że reklama w mediach społecznościowych może być zastosowana niemalże w każdym przypadku – niezależnie od specyfiki działalności firmy, co powoduje, że sprawdza się ona także w przypadku działalności niszowych!