Interaktywna

Blog informacyjny

Reklama i Marketing

Jakie zalety dla reklamodawcy posiada reklama w mediach społecznościowych?

Z mediów społecznościowych korzysta obecnie większość internautów. Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube stały się codziennością także w polskiej sieci. To również doskonała okazja dla reklamodawców, aby zainteresować swoją ofertą nowych klientów.

Kiedyś e-mail marketing, następnie reklama graficzna, dzisiaj natomiast reklama w mediach społecznościowych. Social media marketing stał się aktualnie jedną z najbardziej popularnych form reklamy on-line, z której skorzystać może praktycznie każdy reklamodawca.

Jakie są najważniejsze zalety reklamy w mediach społecznościowych?

  1. Szeroki zasięg

Z serwisów społecznościowych korzystają aktualnie ponad 2 miliardy osób na całym świecie. Także w Polsce ta liczba jest bardzo duża.

W związku z tym media społecznościowe jako kanał komunikacji pozwalają na dotarcie do wielu potencjalnych klientów i stworzenie stabilnej, lojalnej grupy odbiorców.

  1. Łatwe targetowanie

Targetowanie to termin odnoszący się do precyzyjnego doboru grupy docelowej oraz skierowania do niej reklamy. W przypadku mediów społecznościowych to naprawdę bardzo proste!

Użytkownicy serwisów udostępniają szereg informacji o sobie, w tym płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy przebywania, zainteresowania, na podstawie których reklamodawca może precyzyjnie skierować do nich przekaz reklamowy.

  1. Niskie koszty

Reklama w mediach społecznościowych cechuje się bardzo niskimi kosztami, a nawet może być darmowa, gdy zdecydujemy się na prowadzenie własnej strony samodzielnie!

Dodatkowo, do dyspozycji mamy pełną paletę płatnych metod reklamowych, które również wyróżniają się przystępnymi cenami.

  1. Duża skuteczność

Oczywiście, trzeba wspomnieć także o tym, że reklama w mediach społecznościowych cechuje się także bardzo wysoką skutecznością. Oznacza to, że pozwala ona na uzyskanie bardzo dobrych efektów reklamowych – przyciąga nowych klientów i nakłania tych stałych do korzystania z oferty.

Duża skuteczność powiązana jest przy tym z wysoką konwersją, która odnosi się do stosunku efektów działania reklamy do liczby kliknięć w nią, co czyni social media marketing jedną z najbardziej efektywnych form kampanii e-marketingowych.

  1. Uniwersalne zastosowanie

Warto także zaznaczyć, że reklama w mediach społecznościowych może być zastosowana niemalże w każdym przypadku – niezależnie od specyfiki działalności firmy, co powoduje, że sprawdza się ona także w przypadku działalności niszowych!