Interaktywna

Blog informacyjny

Reklama i Marketing

Czy warto się reklamować podczas pandemii?

Pandemia zaskoczyła wszystkich, sparaliżowała światową gospodarkę, stała się przyczyną wielu kryzysów i upadków. Ponieważ skalę pandemii wciąż trudno oszacować, pierwszym odruchem wielu przedsiębiorstw było cięcie kosztów, w tym wydatków marketingowych (wg. szacunków z amerykańskiego rynku marketingowego ok. 70-80% reklamodawców wstrzymało lub zmieniło kampanie reklamowe). Czy to podejście okazało się i okazuje się być słuszne w chwili, gdy firmy przenoszą swoją działalność do sieci, ponieważ aktywność zakupowa klientów nie zmalała, a jedynie zmieniła swój kierunek i miejsce?

Okazuje się, że są firmy, które z kryzysu wyszły mocniejsze, które umocniły swoją marką, które w tym nieciekawym czasie podpisały kontrakty warte miliony. Jak to osiągnęły? Osiągnęły to właśnie dzięki temu, że podczas pandemii reklamowały, lecz robiły to w sposób inteligentny, przemyślany i  „cały łańcuch wartości od reklamy, przez sprzedaż po obsługę klienta przeniosły w całości do internetu”. Sieć stała się idealnym i głównym kanałem, dzięki któremu można dotrzeć do nowych klientów, zwiększać rozpoznawalność marki, budować i umacniać pozycję firmy na rynku. Świetnym przykłądem są  środki takie, jak Facebook firmowy. Łódź i inne duże miasta są pełne spółek i osób prywatnych, który profesjonalnie zajmują się reklamą. Według nich reklama w internecie podczas pandemii powinna być skupiona na:

  • wybraniu odpowiednich kanałów reklamy i ustaleniu optymalnego budżetu,
  • zachowaniu właściwych proporcji pomiędzy reklamą a sprzedażą,
  • zarządzaniu portfolio produktów.

Dotychczasowe formy reklamy (bannery, spoty reklamowe) nie wrócą w takiej formie jak przed pandemią jeszcze przez długi czas. Warto więc działań marketingowych nie wstrzymywać, a jedynie zmodyfikować je, dobrze ukierunkować, dostosować do nowej rzeczywistości. Zdarzyć się przecież może, że nowe nawyki konsumentów zostaną na dłużej, warto więc zaznaczyć swoją obecność w internecie, nawiązać długofalowe relacje, zdobyć przewagę nad konkurencją, a na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Jeśli reklama w internecie to „czarna magia” z pomocą przyjdzie doświadczona agencja marketingowa, która opracuje dla danego przedsiębiorstwa indywidualną strategię i plan marketingowy.